Okeii. Förlåt att jag inte ha´r skrivit på bloggen för jag har mpnga rsaker. 1. Jag fick först nät på telefonen på fredagen. 2. Efter 15 timmar i stallet vill man inte riktigt öppna sin dator mera. 3. Jag har inte haft motivation så jaa var ska ja börja.
Dag1.
Sov över7 hos Justin ( our secoundtrainers twin brother) Vaktnade 6.00 och åkte via WAWA( en mat/caffe/bakery och tog en kopp kaffe och åkte iväg till stallet.
Jobbade 8 timma i stallet och åkte sedan med mina jobbkamrater Ashley och Seven till bio och kollade THE PERFECT GUY. var livrädd genom hela filmen. Men det positiva var att muggen med läsk var liksom 2 liter och popcornen skulle ha kunnat göra slut på världshunger. Och efter det till en resturan och äta. Sova kl. 9 för...
Dag 2.
..väckning klockan 4.30 och ner till stallet. Jobbade och joggade hästar som vunnit över 50 000 dollar, ända till kl. 15 och efter det så åkte vi till köpceentrumet och shoppade lite Victorias Secret things och så åt vi på CHEESCAKE FACTORY och ja namnet säger allting. Cheescakes... Namm. Tidigt i säng för nästa dag igen...
Dag 3.
Ganska lika som dag 2 förutom att vi äter morgonmål här kl. 14.00 och inte på morgonen som man borde och morgonmålet är samma som lunchen så jaa.. Oftast söker vi från WAWA smörgos och något att dricka. Kvällen slutade med en resa till WAWA och söka middag igen..
Dag 4.
Rutinerna börjar gå som smort och allting börja gå på plats förutom att nu börjar hästarna komma från kentucky efter att de har varit där i 1 månad på the sale och racing. Så jaa alltså på torsdagen kom det 4 stycken hästar och min nya rumskamrat Kristin tillbaks till Chesterfield alltså där stallet finns. Å jaa. Vi klickade direkt med Kristine och nu är vi jätte bra vänner. Och jaa mina rutiner:
Kommer till stallet runt 5-6 matar hästarna, lägger ut dom i 45 minuter i paddocken och så tar vi in dom joggar dom, tvättar dom och så får dom tårkka. under tiden gör vi stall jobb och 11.30 får de sina hökuber och kl.12.30 får de sweetfeed. Efter de borstar jag hästarna och sköter benen. och jaa så är det alltid någon som matar dem kl 16.30.
Dag 5.
Jag fick internet !! Nej men dagen började lika och jag hittade min nya gullunge Trustfound baby. Ingen gillar han.. ): Men han e min å han e speciell som jag.Slapp t.o.m. och träna han på banan.
Vi lagade stallet färdigt för att på lördagen skulle de komma 2 hästar till Brookling Hill och Sliding home. Och jaa det var ungefär de. jaa vi var till AT&T alltå mobilbutiken och så fick vi internet skaffat till mej och kristine.
Dag 6. Lördag..
Jobbade på hela dagen i stallet och var och joggade några hästar. Kul. Men jaa jag trivs här och så kom ju Brookling och Sliding in på kvällen så jag lastade av dem och tog hand om dem ennu kl 8 på kvällen så jaa. Och på fredagen åkte en av våra hästar till Kanada och tävla + vi beställde pizza med Kristine och vi tog medium pizzan men när de kom till dörren rymdes de inte es in. Så jaa vi åt 2 bitar var och trodde vi skulle döö.
Dag 7.
Dagen jag aldrig trodde att skulle ta slut. Var redan kl 6 i stallet och skötte 6 stycken hästar så jaa jag var färdig med allting omkring 12 och så fick jag en briliant idee att städa hela stallet så mitt i allt var klockan halv 2 och så gick jag och kristine upp till huset och åt lite pizza och så kom jag på att fan jag skall vara nere i stallet kl 2.30 när de kommer hem från kanada och så kommer det mer hästar omkring kl. 4 så vi packade upp allting detta och så kom det bara en trailer efter en annan med saker och så vi var klara kl. 9 i stallet när vi hade packat upp allting. Så ja 15 timmar i stallet och jag trodde jag skulle falla omkull.
Idag.
Joggade Trustfound, städade och chillade och förde några hästar på tournout till Jonas farm och så hämtade vi 2 tillbaks. Var till walmart idag och handlade mat och jaa. Nu har jag bara sett på pritty little liars och skall snart ducha och sen i säng..
Men ja tack för det och jaa jag har en liten överraskning. Min resa tar kanske inte slut här utan med god tur är jag här igen i januari :) Men jaa puss och kram från chesterfield nu skall jag och ducha
ps. om ni har frågor så fråga gärna.Saknar er alla där hemma massor.
maanantai 12. lokakuuta 2015
sunnuntai 11. lokakuuta 2015
Tomorrow
Är så slut just nu så har ingen moti att skriva. Efter 15 timmar i stallet så jaa..
Men imoroon lovar jaag att det kommer bilder med massor av text. Så läsare var berädda att läsa. Ajuu jag har inte kunnat skriva för jag har inte haft internet sens fredagen. Men kort 7 dagar bakom, mellan 12-15 timmar varje dag. Väkning at 4.30, så jaa men de är roligt här å jaa trivs super bra (: hörs imorn puss kram
Men imoroon lovar jaag att det kommer bilder med massor av text. Så läsare var berädda att läsa. Ajuu jag har inte kunnat skriva för jag har inte haft internet sens fredagen. Men kort 7 dagar bakom, mellan 12-15 timmar varje dag. Väkning at 4.30, så jaa men de är roligt här å jaa trivs super bra (: hörs imorn puss kram
lauantai 3. lokakuuta 2015
Soon..
Väntar nu i security checken..Viste nog att det kommer vara svårt att säga hejdå men inte såhär svårt. Varför berättade ingen.. Fast allt detta jag kommer vara med om är några hejdån värda.
Och som sakt det är inget farväl bara ett hejdå för snart ses vi igen. Snart är jag på andra sidan antlanten.
perjantai 2. lokakuuta 2015
15 hours
Hej !
Så nu är det bara 15 timmar så lyfter flyget.
Var haar tiden gått? Väntar sjukt på att stiga av flyget på andra sidan jorden och få gåå igenom ett helt nytt äventyr under mina 8 veckor.
Men som sakt följ gärna min blogg och mina äventyr.
Hör snart igen (:
Amelie
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)